לימודי הנהלת חשבונות למגזר הדתי

מערכת שורש  כא שבט, תשעט  1/27/2019

הנהלת חשבונות הוא מקצוע מבוקש ודרוש תמיד, שניתן לעבוד בו במשרד או גם מהבית; מקצוע מושלם לקריירה ארוכה או גם כמנוע להשלמת הכנסה. והלימודים? אפשר גם לימודי ערב
.......................

לימודי הנהלת חשבונות למגזר הדתי
מקצוע הנהלת חשבונות הוא מקצוע מבוקש, ששומר על הביקוש שלו לאורך זמן, ותמיד יישמר לו ביקוש. למה? כיון שכל ארגון או גוף עסקי ואפילו כל עצמאי זקוקים לניהול חשבונות. רוב העוסקים לא מעוניינים לבצע הנהלת חשבונות בעצמם, ולכן יש דרישה למנהלי חשבונות, שרק עולה.

מנהל חשבונות או מנהלת חשבונות חייבים להיות אנשים דייקנים, בעלי חוש סדר ויכולת התמודדות עם תקנות. תכונות אלה הן תכונות בסיסיות בעת בחירת מנהל חשבונות לעסק.

למגזר הדתי, ולא מעט או במיוחד לנשים במגזר הדתי, מקצוע זה אטרקטיבי במיוחד, מכמה סיבות:
1. אפשר ללמוד ולעסוק בו בכל מקום בארץ. לא משנה אם אתם גרים בראשון לציון או במקום אחר, למשל: תמיד תמצאו עסקים ועוסקים גם במקום בו אתם גרים.
2. יתרה מזאת: אתם יכולים להיות עצמאים, ולטפל בלקוחות מהבית. אתם יכולים לקבל ולטפל בלקוחות גם בסגנון של "שלט רחוק", גם אם הם מחוץ לראשון לציון (בתור דוגמא למקום בו אתם גרים). את החומר אפשר לקבל עם שליח פעם בחודש וממילא הכול נעשה כיום באופן ממוחשב.
3. הלימודים מתאימים לנשים ולאמהות עובדות: יש קורסים נפרדים לנשים וגברים, כאלה שמתנהלים בבוקר וגם כאלה שמתנהלים בשעות הערב, אחרי שהילדים הלכו לישון.
4. יש מכללות שמציעות מלגות או הלוואות לתלמידים ותלמידות מהמגזר הדתי והחרדי: ניתן לקבל מימון לכיסוי שכר הלימוד מקרן הלוואות או מקרן מלגות; הכול, בהתאם לעמידה בדרישות בסיסיות ידועות.
5. המשכורת בהחלט ראויה: לא מדובר על משכורת נמוכה, אלא על משכורת שבהחלט מכבדת את בעליה. כיום, למשל, ניהול חשבונות בתור עצמאי או עצמאית לחברה, יכול להכניס לכיסכם כ- 1,000 ש"ח בכל חודש. הנהלת חשבונות לעצמאי קטן עולה 350 – 500 ש"ח, ולא מדובר בשעות עבודה רבות על כל 'תיק' כזה.
6. אפשר לעבוד במשרד עם נשים בלבד; דבר זה מקובל מאוד במגזר הדתי והחרדי, או שכאמור, אפשר לעבוד מהבית.
7. לא עובדים בסופי שבוע, לא בימי שישי ובוודאי שלא בשבת או אפילו במוצאי שבת. כמובן שאם בוחרים במקצוע בתור השלמת הכנסה, אפשר לעבוד בשעות פנויות, כל עוד העבודה מתבצעת בזמן.

לסיכום: מקצוע הנהלת חשבונות הוא מקצוע מבוקש שמתאים מאוד גם לנשים, לעבודה מהבית באופן עצמאי או כשכירים. רכישתו לא מסובכת והלימודים לא יקרים.